сряда, 3 август 2016 г.

НАЙ-БЪРЗИЯ И ЛЕСЕН СЛАДКИШ "ОТ ВСИЧКО ПО ЕДНО"

НАЙ-БЪРЗИЯ И ЛЕСЕН СЛАДКИШ
"ОТ ВСИЧКО ПО ЕДНО"





Имам я тази рецепта отпреди 30 години в пожълтелия ми тефтер. Пише само "сладкиш". Не знам с какво име го знаят други, но аз без много да се чудя, днес си го нарекох "От всичко по едно". Ей така си ми хареса, защото тук няма значение каква е мерната единица и дали с мерителна лъжичка или чашка ще се мери, просто всичко е 1.

1 яйце
1 ч.ч. кисело мляко
1 ч.ч. захар
1 ч.ч. брашно
1 ч.л. сода бикарбонат
1 с.л. лимонов сок /от тубичките/
1 непълна кафена чашка олио
1 с.л. какао
1 ванилия

1 с.л. краве масло за намазване на тавата
1 непълна кафена чашка пчелен мед за намазване на сладкиша

Най-напред тавичката /моята е с диаметър 28 см/ се намазва с краве масло.
Яйцето се разбива с вилица, като едно по едно последователно се добавят и другите неща - млякото, содата, угасена в лимоновия сок, захарта, брашното, олиото, какаото и накрая ванилията. Разбърква се всичко добре с лъжица.
Сместа се сипва в тавичката и се слага да се пече. Тогава се включва фурната на 180 градуса. Пекох с вентилация за 20 минути. Пробвайте до суха клечка.
Още горещ сладкиша се намазва с мед. Нарежете, след като изстине, на фигури по желание.







Аз реших да му направя украса. Също е бърза и не толкова красива, но пък едно цвете на мен винаги ми носи радост.
Разбих 1 с.л. белтък с няколко лъжици пудра захар /не мерих с точност/, всичко стана на око. Добавих няколко капки лимонов сок и си направих белтъчена глазура. Разделих я по лъжички в малки чашки и оцветих с прашинки от сладкарски боички. Рисувах с мънички фунийки от готварска хартия директно върху изпечения сладкиш в тавата.

Искам обаче да си кажа, че въобще не е нужна украса, тъй като при рязане с ножа, се напуква белтъка, а всъщност сладкишчето си е много хубаво и без нея. Ако все пак решите да придадете на сладкиша, като мен, малко фасон за снимка, то, може би трябва да си изберете нещо друго по-подходящо.



Няма коментари: