неделя, 10 април 2016 г.

МИНИ КОЗУНАЧЕТА С ЛОКУМ БЕЗ МЕСЕНЕ

МИНИ КОЗУНАЧЕТА С ЛОКУМ БЕЗ МЕСЕНЕ





за 6 броя

Рецептата ползвах от публикация на една дама в кулинарна група. По рецептата тестото се разделя на три фитила и се сплитат на един козунак. Реших да пробвам. Аз обаче направих 6 малки козуначета. Моите козуначета не станаха на конци, може би някъде сбърках, но са вкусни.

550 грама бяло брашно
2 яйца
100 грама краве масло с 10 мл олио
250 мл прясно мляко
1 пакетче суха мая на д-р Йоткер
175 грама кристална захар
ванилия, лимонови стърготини
плънка - локум
1 жълтък + 1 с.л. прясно мляко за намазване
за поръсване - кристална захар и филирани бадеми

Затопля се леко млякото с маслото, олиото и захарта. Добавят се яйцата, разбити с тел. Разбърква се добре с телта в тенджера. Добавя по малко от пресятото брашно с маята и ароматите. Като стане лепкаво, почваме бъркането с шпатула като добавяме от брашното, докато се поеме цялото количество.

Става лепкаво тесто. Покрива се с фолио и се оставя да втаса на топло, да удвои обема си.
След това, пак с шпатулата, нагъваме 10-на пъти да спадне, като обръщаме тестото от края на съда към средата. Отново покриваме и пак изчакваме да втаса. Втасалото тесто разделих на 6 части. С намазнени с олио ръце върху стреч фолио разстлах всяка част от тестото и наръсих с кубчета локум. Завих на руло. Всяко руло сложих в купички от алуминиево фолио /за еднократна употреба/. Козуначетата отново се изчакват да втасат. Намазват се с жълтък + прясно мляко, поръсват се с кристална захар и филирани бадеми, поставя се по една цяла орехова ядка и се слагат във фурната да се пекат на 170 градуса за 35 минути.




2 коментара:

Unknown каза...

Тези козуначета са суупер- рецептата наистина е сполучлива!И аз съм правила козунак по нея, но втасвам само два пъти- като се надигне, не го нахъвам тестото, а направо сплитам и оставям да втаса- и става супер на конци.

Даниела Русева каза...

Благодаря, Миленка! Аз видях твоята публикация в кулинарната група и ми харесаха снимките ти. Същата тази рецепта я видях в блог на една дама, мисля, че се казва Снежа, но аз явно някъде сбърках, защото, както съм писала, не стана на конци, а малко повече приличаше на кекс. Може би при втория опит, ще е по-добре!