събота, 20 февруари 2016 г.

ПАЙ С ЯБЪЛКИ

ПАЙ С ЯБЪЛКИ


280 грама брашно;
70 грама пудра захар;
1/2 бакпулвер;
120 грама настъргано краве масло;
щипка сол
2 яйца

За плънката: 4-5 бр. ябълки;
100 гр кристална захар;
30 гр царевично фино брашно или нишесте
1/2 ч.л. канела, индийско орехче, щипка карамфил /ароматите са по вкус и по желание/
1 кафена чашка смлени орехи или бадеми
Всичко /без яйцата/ се слага в купа и се разтрива с ръце - да стане на трохи. Прибавят се двете яйца и се разбърква с вилица да се хомогенизира сместа. Завива се в стреч-фолио и се прибира в хладилника.
През това време се нарязват 4-5 ябълки /според големината, аз сложих 4/ - смилат се в блендера или се нарязват на ситни кубчета. Прибавят се 100 грама захар, 30 грама царевично фино брашно или нишесте и се ароматизира. Аз сложих 1 кафяна чашка смлени орехи.
Вади се тестото от хладилника. Отделя се топче колкото три ореха. Голямото тесто се разточва върху набрашнен плот малко по-широко от дъното на тавата. Слага се в тавичка върху хартия за печене /аз го пекох в ел. тенджера - без капак - онези от СОЦА/. Оформя се така, че да има подпряна част от тестото по периферията околовръст.
Разстила се ябълковата смес върху тестото.
Отгоре от отделеното тесто, разточено и нарязано на ленти се прави решетка за по-красив вид и леко се подгъва по края от изправеното по стената тесто. Както се вижда на снимката. Това е по желание. Виждала съм из сайтовете и накъсано на дребно тесто или други фигурки.
Пече се на 180 градуса за 40 минути на вентилатор. Поръсва се с пудра захар.
При сервиране може да се предложи със заквасена сметана.


Аз полях по лъжица сироп от конфитюр от цели кайсии /тъй ми хрумна/!

Няма коментари: